Tampereen Tapahtumien Yössä 9. elokuuta mukana 170 tapahtumaa

24.7.2018

Torstaina 9.8. Tapahtumien Yö valtaa Tampereen kadut, puistot, torit, kirkot, museot ja galleriat. Tapahtumien Yössä mukana on tänä vuonna yli 80 toimijaa, jotka järjestävät 170 tapahtumaa 66:ssä eri paikassa. Suurin osa ohjelmasta on ilmaista.

Lapsiperheiden tapahtumatärpit

Syyskauden ensimmäisen koulupäivän päätteeksi SirkusRakkausPumPum kutsuu leikkimään ja temppuilemaan Tullikamarin aukiolle. Aukiolta on helppo suunnata läheiseen Sorsapuistoon, jossa tapahtuma #koe#elämys@partio esittelee partiotoimintaa ja haastaa hauskoilla tehtävillä.

Alkuillasta lapsiperheet voivat osallistua vaikka lastenkulttuurikeskus Rullan Uniseikkailu-draamapajaan tai tanssiteatteri TanssiBoxin "Mars matkaan" -avaruusseikkailuun, joka vie yleisön aurinkokuntamme laidalle ja takaisin.

Vakiokävijöiden suosikkitapahtumat

Mukana on myös monille jo perinteeksi muodostuneita tapahtumia. Suomalainen Kirjakauppa ja Akateeminen Kirjakauppa keräävät tuttuun tapaan haastateltaviksi kiinnostavia kirjailijavieraita. Myös museot – kuten Vapriikki, työväenmuseo Werstas ja museo Milavida –  järjestävät opastettuja kierroksia ja muuta ohjelmaa.

Tampereen seurakunnat ovat vahvasti mukana Tapahtumien Yössä. Aleksanterin kirkon iskelmämessussa esitetään illalla yhteislauluna tuttuja iskelmäklassikoita muun muassa Juicelta ja Juha Tapiolta. Ulkoilusta nauttivat voivat liittyä PESU ry:n Koirakävelylle, jossa karvaiset ystävämme tekevät noin neljän kilometrin lenkin Hämeenpuistosta Rosendahliin ja takaisin.

Illan ulkoilmaohjelmaa

Terassille kaipaavat voivat vauhdikkaan päivän päätteeksi istahtaa katsomaan joko lyhytelokuvia Deli 1909 & Wine Barin sisäpihalle tai Tuula Amberlan esiintymistä Tillikkaan. Illan pimentyessä voi suunnata myös Pyynikin kirkkopuiston lepakkobongaukseen tai katsomaan Flamman tulishow'ta hämärtyneessä Näsinpuistossa.

Tullikamarin aukiolla soi Karibian ja Väli-Amerikan musiikkia puoleen yöhön asti. Azúcarin Tapahtumien Yön salsoissa pääsee itsekin salsaamaan ja ihailemaan tanssiryhmien esityksiä. Kaupungin vilskettä voi illalla halutessaan paeta myös Kaupin Tähtitornille tai vaikkapa Rajaportin saunalle.

Vuodesta 1990 järjestetty Tapahtumien Yö on osa Tampereen Teatterikesää, jonka 50-vuotisjuhlia vietetään 6.–12.8.2018.

Koko ohjelmisto löytyy osoitteessa: www.teatterikesa.fi/ohjelmisto/tapahtumien-yo/

Lisätiedot:
Tuotantoassistentti Anu Piepponen